2012. május 24., csütörtök

Hogyan írjunk házi dolgozatot olyan témában, amiről a leghalványabb fogalmunk sincs?


Az én uram főiskolára jár. Pár hete elkezdődött a zh időszak, ami esetünkben azt jelenti, hogy ha szerencsénk van, hetente egyszer egy egész napot is velünk tud tölteni. Egyébként tanul, leginkább egy üres tárgyalóban bent a munkahelyén, aztán kicsivel éjfél előtt hazaszédeleg. Gondolkodtam, hogy készítek róla egy fotót, mert Marci lassan elfelejti, hogy néz ki az apja, tekintve, hogy a hazaérkezés idején már alszik, amikor pedig Norbi munkába indul, még alszik.
Nos, engem igencsak sok minden érdekel, de az informatika nem tatozik közéjük. Mindenesetre egy jó feleség ott segít, ahol tud, ezért elvállaltam, hogy megírom a kettő darab beadandóját. Az első nem is volt olyan nehéz, két honlapot kellett összehasonlíatani, de a második, aminek témája a mesteséges intelligencia… pfűűű. A témát leszűkítve az intelligens épületekről terveztem írni, azt gondoltam -  mert ennyire ravasz vagyok -  hogy keresek egy angol nyelvű cikket a neten, jól lefordítom, és beadjuk. De nem találtam, ezért kénytelen voltam teljesen szabályosan, szakirodalom alapján dolgozni. Így legalább, ha az uram valaha magasra jut a ranglétrán, senki sem vádolhatja majd plagizálással. Nos az eredmény kicsit rosszul esett, szerintem ennél jobb lett a dolgozat, de az uram nagyon elégedett volt: 75%-ot kaptunk. A honlapos tanulmány viszont örömöm és büszkeségem, ötöst érdemelt, miközben több csoporttársáét dobták vissza azzal, hogy nincs benne önálló gondolat.
Az uram szerint hírdetést kellene feladnom, hogy jópénzért, pálinkáért szak- és egyéb dolgozatírást vállalok. Mindenesetre jó érzés, hogy az itthon töltött majd két év alatt maradtak még kapcsolatok az agysejtjeim között…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése